1906-ban Gyöngyössolymos határában egy, a mátrai fakitermelésre alapított részvénytársaság és az Egri Érseki Uradalom nyitotta meg az első, keskenyvágányú, 600 mm nyomtávolságú, lóvontatású gazdasági vasútvonalát. Folyamatosan bővítették, majd 1916-ban a gyöngyössolymosi vonalakon a lovakat gőzmozdonyokkal váltották fel.
1911-től épült ki a gyöngyösi-parádi országút padkáján a farkasmályi kőbányától egy gazdasági vasútvonal, amelynek befejezését Mátrafüredig a háború félbeszakította. Az új nyomvonalon 1923-ban indul meg a teherszállítás.
1926. június 19-én indult meg a személyszállítás, amelynek évfordulóját – kicsit a szezonnyitásra előrehozva- 2016. május 1-én ünnepelt meg a “MÁTRAVASÚT” fenntartója, az EGERERDŐ Zrt.
A Majálisra és a Füredi Betyárbazárba látogatók a gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskola tanárainak és diákjainak köszönhetően ünnepi díszbe öltöztetett vonaton utazhattak, és az indító és fogadó állomások az ünnephez méltó díszeket kaptak.
Szőke Attila és barátja kellemes gitárzenével és énekléssel emelte az utazás élményét. A szülinaphoz torta is dukált, így a 10:45-ös járattal érkezőket Dr. Jung László, az EGERERDŐ Zrt. vezérigazgatója fogadta egy kis visszaemlékezéssel, majd felvágták a nemcsak szép, hanem ízletes tortát.
Aki ezen a hétvégén nem tudott vonatra szállni, ne bánkódjon, az ünnepi díszítést a tényleges évfordulóig reményeink szerint – ha az időjárás engedi és az utasok vigyáznak rá – megcsodálhatják!
(Egererdő Zrt.)