Soha nem történt ennyi kerékpáros-fejlesztés egy időben Magyarországon, mint ezekben a napokban – mondta az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos pénteken az EuroVelo 6 kerékpáros-útvonal dunakeszi szakaszának építési munkálatait megnyitó sajtótájékoztatón. Révész Máriusz hozzátette: Magyarország fordítja a legtöbb uniós forrást kerékpárutakra.
Június 20-án adják át Magyarország leglátványosabb kerékpáros-fejlesztése, a Tisza-tavat megkerülő bicikliút Tiszafüred és Poroszló közötti szakaszát, amelyhez három hidat kellett építeni. Júniusban adják át az Eger-Egerszalók kerékpárút-szakaszt is, amely az EuroVelo 14-es útnak lesz fontos része – közölte.
A kormánybiztos elmondta: még a nyáron átadják a Debrecent Nagyváraddal összekötő kerékpárút egy részét, a Tépe-Berettyóújfalu kerékpárutat, amelyhez már csak egy rövid szakaszt kell építeni, hogy végig önálló kerékpárúton lehessen a két nagyváros között biciklizni.
Révész Máriusz elmondta, hogy a Duna bal partján, Szob és Ipolydamásd között jelenleg is épül a kerékpárút és folyik az Ipolydamásd-Helenba-híd építésének előkészítése.
Ha a híd elkészül, akkor a Duna bal partja akár a Fekete-erdőig járható lesz kerékpárral – tette hozzá.
Kitért arra is, hogy folyik egy másik nagyon fontos kerékpárút építése Budapest és Szentendre között, ami augusztus végére készül el.
A Budapest-Balaton-kerékpárút építéséről Révész Máriusz elmondta, hogy az idén több szakaszon elkezdődtek a munkálatok, és remélhetőleg 2022-re járható lesz a bringaút.
Már folyik a Balaton-kör felújítása is – tette hozzá.
A kormánybiztos szerint az épülő dunakeszi kerékpárútnak nemcsak turisztikai szerepe lesz, de sokban hozzájárulhat a munkába járás elősegítéséhez. Hozzátette, hogy egy hétköznapi reggelen akár gyorsabban is be lehet majd jutni Budapestre kerékpáron, mint gépkocsival a dugóban araszolgatva.
(MTI)