Kék T jelzéssel a kelet-bakonyi Csengő-tető kilátóhoz (+KÉPEK)

csengo_kilato_17 A nagyjából 4 kilométeres túra nem megterhelő, ám igény esetén autóval a távolság tovább is csökkenthető. Az Országos Kéktúra éppen elkerüli, de ha a közelben fekvő, kihagyhatatlan Római-fürdő szurdokot már megnéztük, akár egy kis kitérőt megér a Csengő-tető is.

KÉPGALÉRIA A CSENGŐ-TETŐRŐL >>>

A Csengő-tető kilátóját a Bakonynánáról induló kék T jelzéssel érjük el. A legpraktikusabb indulási pont a település Olaszfalu felé eső vége, ahol bőven találunk helyet parkolni is. Innen indulhatunk el a már korábban említett Római-fürdő szurdokhoz is.

csengo_kilato_33

Aki nem szeretné végigsétálni az egyébként nem túl megterhelő 4 kilométert, az autójával tovább mehet Olaszfalu felé, és megállhat a Felsőpere – Alsópere – Bakonynána kereszteződésnél is. Arra azért mindenképpen figyeljük, hogy se az erdészeti utat ne álljuk el, se a kerékpár-tárolók elé ne parkoljunk. Innen aztán a táblákat és a jelzést követve, tempótól függően nagyjából 30 perc alatt elérjük a kilátót, és már gyönyörködhetünk is a panorámában.

csengo_kilato_6

Visszatérve azonban az eredeti körtúra útvonalához, Bakonynánáról elindulva az első emelkedő szakaszt aszfaltúton tehetjük meg, a kanyargós részen túl viszont komolyabb szintemelkedésre már nem kell számítanunk. Innen a kék T jelzést követve jobboldalon hamarosan beérünk az erdőbe, ahonnan hamarosan el is érjük a Palotai-Bakony északi részén magasodó, 521 méter magas Csengő-tetőt.

csengo_kilato_17

A kilátás tiszta időben szép, ám az is tény, hogy a fák kissé felnőttek az építmény szintjére, így némiképp veszített értékéből. Ha az időjárás kedvező, akkor így is látható a Zirci-medence, Olaszfalu, mögötte az eplényi sípálya, sőt, akár még a Kőrös-hegy is.

csengo_kilato_22

csengo_kilato_23

A Csengő-tető kilátónál biciklitárolót, tűzrakóhelyet, asztalokat és padokat is találunk, így hosszabb időt is eltölthetünk a helyszínen a családdal, barátokkal. A környék földrajzi jellemzőit és történelmi múltját a kilátót is megépítő Verga Veszprémi Erdőgazdaság Zrt.-nek köszönhetően egy információs táblán ismerhetjük meg.

csengo_kilato_36

A kilátó egyik lábán egyébként szívmelengető üzenet várja a turistát egy laminált lapon, amely Gazdag Erzsi versével kezdődik. Nagyon jó érzés ilyet olvasni!

“…Olyan vagy mégis, mint a hó,
egy ajándék, tiszta, jó…”
(Gazdag Erzsi)

Hálás vagyok, és nagyon köszönöm mindenkinek,
aki ezzel a szép kilátóval megajándékozott.
Szeretném, ha minden látogató így érezne,
és vigyázna az épület épségére, szépségére,
és a tisztaság is bizonyítaná jóságát.
2015.
Tisztelettel:
egy természetbarát

csengo_kilato_29

Ha már eleget gyönyörködtünk a kilátásban, elfogyasztottuk az uzsonnát, esetleg megsütöttük a szalonnánkat, akkor folytathatjuk utunkat lefelé, a már korábban említett Felsőpere – Alsópere – Bakonynána kereszteződésig, ahonnan ismét aszfaltúton jutunk vissza Bakonynánára – időközben becsatlakozva az Országos Kéktúra vonalába.

csengo_kilato_13

A Csengő-tető és az ott magasodó kilátó mindenképpen megér egy erdei sétát, a kerékpárosoknak pedig kellemes terepet is nyújt, ám ha választani kellene a környék kirándulóhelyei és túralehetőségei között, akkor mindenképpen a bakonynánai Római-fürdő meglátogatását javaslom, amelyről korábban már írtunk.